آگهی های اخیر

متخصص پوست و مو (درماتولوژیست ) کیست ؟

متخصص پوست و مو (درماتولوژیست ) کیست ؟

پوست اندام مهم و کاربردی است .اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری ها می باشد و حتی از قسمت های مهم بدن محافظت  میکند ، دمای بدن را تنظیم و پیام هایی از طریق گیرنده های عصبی در مورد احتمال آسیب یا تحریک اندام ها به مغز میفرستد.

از طرف دیگر زیبایی و سلامت مادر ابتدا در پوست ما ظاهر میشود و اولین علائم پیری را میتوان بر پوست مشاهده کرد دراین مقاله در نیک پیام  قصد داریم تا معیارهای مهم یک متخصص خوب و حرفه ای را بررسی کنیم .

متخصص پوست

متخصص پوست ومو کیست ؟

متخصص پوست ، پزشکی است که در زمینه سلامت پوست مو و ناخن تخصص لازم را دارد .یک متخصص حرفه ای و با تجربه پوست میتواند بیشتر از 3000بیماری را شناسایی و درمان کند .از جمله ی این بیماریها میتوان به اگزما ، پسوریازیس و سرطان پوست اشاره کرد .متخصص پوست میتواند بیماریهای مربوط به مو و ناخن را حل کند همچنین متخصص پوست میتواند با ارائه روشهای درمانی مناسب بیماری ومشکلات پوستی شما را درمان کند.

ویژگی های مهم یک متخصص خوب وحرفه ای

متخصص خوب و حرفه ای را نمیتوان صرف داشتن مدرک دانشگاهی شناخت ، همچنین داشتن مطب یا کلینیک در یک جای مطرح و معتبر در بهترین نقطه شهر هم نمیتواند تضمین کننده یک متخصص خوب باشد. پس متخصص خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی  دارد ؟ پس تا پایان با ما همراه باشید؟

توانایی تشخیص صحیح شیوه درمان

مهمترین ویژگی متخصص پوست ومو ، توانایی تشخیص صحیح شیوه درمان است . به صورت مثال :در نظر بگیرید که بیماری  برای تقویت و رشد مو به پزشک  مراجعه کند ، شاید روشهای زیادی وجود داشته باشد مثل : کاشت مو و دارو .اینجا متخصص پوست و مو باتشخیص بهترین روش درمانی و  با صرف کمترین هزینه  و با کمترین عوارض به بیمار کمک میکند.تا بهبودی در بیمار ایجاد شود . پس باید اولویتتان این باشد که پزشکی را انتخاب کنید که بهترین شیوه درمانی را برای درمانتان در نظر بگیرد .

آشنایی باشیوه های درمانی وهمچنین تجهیزات

پزشک متخصص باید با شیوه های جدید و به روز درمانی آشنا باشد به عنوان مثال :امروزه روشهای متعددی برای از بین بردن موهای زائد استفاده میشود که هر کدام ازاین روشها مزایا و معایبی دارد که هر سال روشهای جدیدی در این زمینه ایجاد میشود از این رو متخصص پوست ومو باید با روشهای جدید درمانی و همچنین تجهیزات جدید آشنا باشد و به طور کل در حرفه و تخصص خود به روز باشد .

پیگیری مداوم وضعیت بیمار

بیماری و ضایعه های پوستی از مواردی است که باید به صورت مداوم توسط پزشک متخصص بررسی شود به عنوان مثال : شما فردی هستید که تازه مو کاشتید باید وضعیتتان  توسط پزشک به صورت مداوم بررسی شود پزشک خوب وحرفه ای بایدتوانایی این را داشته باشد که  به صورت مداوم پیگیر بیماران خود باشد که هر بیمار را از بین هزاران بیمار تشخیص دهد تا وضعیتش را پیگیری کند .

زمینه های فعالیت متخصص پوست

  1. لایه برداری شیمیایی

یکی از شایع ترین خدمات متخصص پوست،  درمان مشکلات پوستی مثل :آکنه و اسکار است .متخصص با استفاده از یک محلول شیمیایی لایه رویی پوست را ترمیم میکند .لایه برداری شیمیایی یکی از خدمات ارزان است اما با توجه به موادی که استفاده میشود بسته به نظر پزشک متفاوت است .

  1. تزریقات زیبایی

تزریق بوتاکس یکی از خدمات زیبایی برای رفع اسکار ، چین وچروک و یا حتی لاغری است .متخصص حرفه ای و مجرب از بهترین مواد استفاده میکند وراجب مواد مصرفی و عارضه های پوستی به بیمار اطلاعات کامل و جامعی میدهد هزینه بوتاکس باتوجه به موقعیت تزریق متفاوت است .

  1. برداشتن ضایعات

این عمل برای پیشگیری از انتشار بیماری ، جلوگیری از عفونت و یا تشخیص سرطان انجام میشود .

  1. لیزر

یک متخصص باتجربه پوست میتواند ازروشهای مختلف برای رفع ریزش مو از جمله پیوند پیاز استفاده کند.همچنین به صورت مداوم وطی چند جلسه میتواند موهای زائد را با استفاده از لیزر از بین ببرد . متخصصان پوست همچنین می توانند از جراحی لیزر برای درمان انواع مشکلات پوستی یا زیبایی استفاده کنند.

  1. جراحی لیزر

متخصص پوست میتواند از جراحی لیزز برای درمان مشکلات پوستی و زیبایی استفاده کند ازجمله :

  • زگیل
  • خال
  • تومور
  • خال کوبی
  • جای زخم
  • چین وچروک
  • ضایعات مادرزادی

هزینه هریک از درمانهای ذکر شده دربالا بسته به نوع در گیری متفاوت است .

  1. پیوند پوست

گاهی اوقات ممکن است براثر سوختگی قسمتی از پوست ازبین برود و متخصص مجبور باشد برای ترمیم این قسمت از قسمت دیگری از بدن استفاده میکند.هزینه پیوند پوست باتوجه به شدت بخش آسیب دیده متفاوت است .

  1. لیپوساکشن تومسنت

این روش یکی ازروشهای رایج برای از بین بردن چربی است .این روش شامل تزریق حجم وسیعی ازبی حسی موضعی به بافت چربی و سپس مکش آن توسط دستگاهی ازبدن است .البته روش درمان چاقی نیست بلکه به دنبال کانتورینگ بدن است .

  1. درمابراژن

درما براسیون به ترمیم بافت زخم ، چین و چروک ،خالکوبی ونواحی بالقوه پیش سرطانی پوست کمک کند. دراین روش پزشک متخصص با استفاده از یک برس چرخان لایه پوست را از بین میبرد و با استفاده از کلاژن سازی توسط خود پوست انجام میشود.

شش نکته مهم برای مراقبت از پوست

  • روزانه کرم ضد آفتاب استفاده کنید .
  • همیشه پوست خود را هیدراته نگه دارید (بعداز حمام از آبرسان استفاده کنید )
  • هردو ماه یک بارلایه برداری انجام دهید .
  • سیگار و الکل مصرف نکنید .
  • رژیم غذایی مناسب و سالم استفاده کنید.
  • صورت خود را برای داشتن پوست سالم ماساژ دهید.

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا