آگهی های اخیر

آتلیه عکاسی چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

آتلیه عکاسی چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

آتلیه یک کلمه فرانسوی است که در قرن 18 و 19میلادی به کاربرده میشد و مکانی مخصوص برای هنرجویان رشته نقاشی بوده که در آن به نقاشی مدلها و چهره افراد میپرداختند .در آتلیه های امروزی افراد برای عکس برداری حاضر میشوند .

گاهی اوقات هم در آتلیه آموزش هم انجام میشود .آتلیه ها دارای قسمت های مختلفی مثل آرشیو و تاریک خانه بودندکه به ظاهرکردن عکسها نیز میپرداختندودراتاق آرشیو عکس ها رانگهداری وبایگانی میکردند.

آتلیه عکاسی با آتلیه عروس خیلی متفاوت است .امابعضی از آتلیه ها هردوکاررا انجام میدهند .اما در بعضی از آتلیه های عروس عکس برداری معمولی  اصولا انجام نمیشود .هر آتلیه باید دارای مجوزهای رسمی و معتبرباشد این مجوز باعث ضمانت وامنیت عکس های شماست .

آب وهوا برای یک صاحب آتلیه موضوع مهمی است .وجود حشرات میتوانند مشکل ایجاد کنند .بهترین هوا برای عکاسی ،هوای ابریست .اغلب افراد برای عکس برداری عروسی ، نامزدی ، عکس کودک معمولا به آتلیه مراجعه میکنند یا برای عکاسی تبلیغاتی ، مدلینگ هم در آنجا نیزانجام میشود .امروزه آتلیه ها به بخش های مختلفی تقسیم میشوند وهرکدام کاری رابه شکل تخصصی انجام میدهند.

آتلیه عکاسی کودک

دراین نوع آتلیه عکاسی محیط آتلیه مختص عکاسی ازکودک ونوزاد طراحی واجرا میشود .فضای مناسب وکاملا کودکانه ،بهداشتی و تمیز که کودک علاوه براینکه ارتباط خوبی بامحیط میگیرد همکاری لازم رابا عکاس دارد .در این نوع آتلیه ها از نورمناسب و استاندارد استفاده میشود که به پوست کودک آسیب وارد نشود .در آتلیه های ایرانی ،استفاده از دکورهای مناسبتی مرسوم است مثل :شب یلدا، کارتون ها و نوروزو….

اتلیه کودک

آتلیه عکاسی عروس

مجهز کردن برای گرفتن عکس هایی با موضوع عروس وداماد باتوجه به سلیقه طرفین ودکوروچیدمان ونورپردازی در آتلیه های عروسی متفاوت است .مثلا:استفاده از دکورهایی مثل پیانو،پرده بلند ،صندلی های سلطنتی طرفداران زیادی دارد وعروس وداماد برای عکاسی روز جشن خودازآتلیه استفاده می کنند تاخاطرات زیبا وبه یادماندنیشان راثبت کند.امروزه کار آتلیه داران بیشتر شده  است وبرای عکس گرفتن از عروس وداماد از محیط هایی مثل باغ،جنگل در محیط طبیعی استفاده میکنند.

اتلیه عروسمحیط آتلیه

کیفیت عکس به مواردی مثل :سابقه عکاس ،تجربه ،کیفیت تجهزات عکس برداری بستگی دارد.مثل یک برنامه نویس وطراح که برای نوشتن برنامه های کامپیوتری به رایانه مجهز و پیشرفته نیازدارد .یک عکاس هم برای گرفتن یک عکس خوب به دوربین ولنز خوب نیازدارد.

اگر آشنایی اولیه ای در زمینه عکاسی داشته باشید میدانید که نورپردازی موضوع مهمی است .درست است که تجهیزات نورپردازی قیمت بالایی دارند ،اما برای مطرح شدن یک آتلیه خوب این مورد امری ضروریست .تجهیزاتی مثل:سافت باکس ،فلاش پرتابل و نور ثابت لازمه یک آتلیه میباشد.

در عصر حاضر بسیار، افراد وشرکت ها علاقمند هستند که عکس هایشان بااستفاده از نور طبیعی گرفته شود .نور طبیعی رنگ واقعی پوست رانشان میدهد وعکس طبیعی ترمیشود منظور ما نورظهر نیست بلکه نور طبیعی اول صبح است .

آتلیه چه تفاوتی با استودیودارد ؟

آتلیه مکانی است که تجهیزات لازم برای گرفتن عکس وچاپ و همچنین تکثیر به تعداد لازم رافراهم می کند.تفاوت آتلیه واستودیودراین است که عکاس میتواند دراستودیو تمام عواملی راکه در یک عکس تاثیر میگذارند مثل:کنتراست ونور….راکنترل کند وطبق سلیقه مشتری آن را تغییردهد . اماعکاسی درفضای آتلیه این قابلیت رانخواهد داشت و عکاس باید خود را باهمه شرایط آتلیه تطبیق دهد.برای مثال: عکس هایی که خودتان در طبیعت و منزل میگیرید ، تحت تاثیر نور ثابت است که درآن محل وجود دارد وهیچ وقت تغییرنخواهدکرد.

 

اتلیه عکاسی

 

دراین شرایط عکاس باید بامحیط سازش کند که احتمالا کیفیت عکس پایین می آید .اما آتلیه دارمیتواندتجهیزات وامکانات خودراکه داخل استودیو است رابه بیرون منتقل کند.دراین صورت کیفیت عکس بالاتر میرود. اما به هرحال کیفیت بالایی که عکس داخل استودیو دارد،در بیرون وجود نخواهد داشت .

از قابلیت های مهم استودیو این است که به آسانی میتواند درژانرهای مختلف پس زمینه ایجاد کند .این بک گراندها میتواند شامل دریا،ساختمان ،جنگل باشد یا به صورت تک رنگ باشد .هرکدام ازآنها برای نوع خاصی از عکاسی کاربرد دارد .پس زمینه طبیعی داخل استودیو باعث میشود که افراد متوجه مصنوعی بودن آن نشوند.

نور پردازی

یکی از موضوعات مهم در زمینه عکاسی نورپردازی آتلیه یا استودیو است .تفاوت مهم آتلیه واستودیو در نورپردازی آن است .استودیو نورپردازی عالی دارد .میزان نور برای عکاسی به عوامل مختلفی در آتلیه بستگی دارد مثل: دوربین ، رنگ لباس ،اندازه ، سوژه ،رنگ پوست بدن و……

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا