آگهی های اخیر

متخصص تغذیه کیست و باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

متخصص تغذیه کیست و باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

تقریبا همه مردم ، برای داشتن تغذیه سالم در هر رده سنی به متخصص تغذیه نیاز دارند .متخصصان تغذیه دانش زیادی درباره خواص واهمیت مواد غذایی دارند .این افراد به شما کمک میکنند که تغذیه و رژیم مناسبی را دنبال کنید وسلامتی خود را افزایش دهید .معمولا متخصصان تغذیه ،برای بهبود وضعیت بدنی وافزایش سلامتی شما برنامه غذایی مناسبی را پیشنهاد میکنند .این برنامه غذایی باید با شرایط جسمانی شما سازگار باشد .در سالهای گذشته افراد زیادی به عنوان متخصص تغذیه شروع به فعالیت کرده اند .

اما متاسفانه به دلایلی مورد توجه مردم قرار نگرفته اند .بنابراین بهتر است از همان اول به انتخاب متخصص تغذیه توجه ویژه ای داشته باشید .افرادی را پیدا کنید که دراین زمینه تخصص وتجربه داشته باشند .تاپایان مقاله همراه ما در نیک پیام باشید تا بامتخصص تغذیه بیشتر آشنایی پیدا کنید.

متخصص تغذیهمتخصص تغذیه کیست ؟

متخصص تغذیه فردی است که در زمینه تغذیه و رژیم غذایی تخصص دارد .متخصص تغذیه به فرد کمک میکند تا غذای مناسب و برنامه غذایی سالم را دنبال کند وهمچنین برای بیماران رژیم غذایی مناسب را آماده میکند وتوصیه های لازم غذایی را به بیماران ارائه میکند.

پزشک تغذیه عادات غذایی فرد را مورد بررسی قرار میدهد وغذاهایی که برای بیمار لازم است را توصیه میکند ونحوه صحیح عادات غذایی را آموزش می دهد وتاثیر برنامه را پیگیری می کند تامطمئن شود برنامه غذایی داده شده موثربوده وازنتیجه آن گزارشی تهیه میکند وروند درمان را ثبت می کند.

متخصصان تغذیه برا ی گروه های سنی مختلف از جمله کودکان ،میانسالان ، بیماران ، افراد چاق ولاغر متناسب با وضعیت ونیاز آنها برنامه غذایی تهیه وتنظیم میکند .متخصص تغذیه تعیین میکند از چه نوع مواد غذایی وچه میزان در طول روز مصرف کنند.

افراد بیمار تحت نظر متخصص تغذیه قرار میگیرند تابه آنان در انتخاب برنامه غذایی مناسب کمک کند وبراساس شرایط ویژه ای که دارند روند درمان سریعتر شود .بیمارانی که به متخصص تغذیه مراجعه می کنند میتوان به بیماران دیابتی ،بیماران کلیوی ، بیماران گوارشی و کبدی ، بیماران قلبی وبیماران سرطانی که در دوره شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند اشاره کردوخیلی از بیماران دیگر که برای کنترل وبهبود بیماری به متخصص تغذیه نیاز دارند .

متخصص تغذیه

چه زمانی باید به پزشک تغذیه مراجعه کنیم ؟

  • رژیم
  • کلسترول بالا
  • لاغری زیاد
  • مدام فکرکردن در مورد غذا
  • وقتی که احساسی میشوید پرخور میشوید

    وظایف متخصص تغذیه چیست ؟

    متخصص تغذیه در مراکز مختلفی مثل : بیمارستانها مثل:  CCU و ICU بخش دیالیز ،بخش های عمومی ودرمانگاه ها وکلینیک های خصوصی میتواند به فعالیت مشغول باشد. متخصص تغذیه با ارائه اطلاعات ومشاوره در مورد تغذیه با سلامت بدن به روند زندگی سالم در یک جامعه اقدام مینماید .

    متخصصان تغذیه با ارائه رژیم غذایی مناسب به بیماران گوارشی ، قلبی وعروقی ودیابتی کمک میکنند تا حتی الامکان بهبودی حاصل شود.اغلب افرادی که دچار کبدچرب ، دیابت وبیماری گوارشی هستند میتوانند برای درمان از رژیم غذایی به متخصص تغذیه مراجعه کنند.

    برخی از وظایف متخصص تغذیه :

    • ارائه رژیم غذایی مناسب باتوجه به شرایط جسمانی مراجعه کننده
    • پیگیری وارزیابی اثرات رژیم غذایی بربدن فرد وتغییر آن در صورت نیاز
    • ارائه مشاوره دررابطه باتغذیه مناسب
    • به روز نگه داشتن دانش واطلاعات خوددر زمینه تغذیه ورژیم غذایی

     سخن پایانی

    به روز نگه داشتن دانش و اطلاعات در زمینه تغذیه ورژیم غذایی جزء وظایف متخصص تغذیه پزشکی میباشد که با توصیه های مناسب و ارائه رژیم غذایی به افراد کمک میکند تااز سلامت بدن برخوردارشوند .رژیم غذایی کمک میکند که تا فرد به اندام ایده آل خود برسد وبه سلامت جسم وروح نیز کمک میکند .مادراین مقاله در نیک پیام قصدداشتیم شمارابا متخصص تغذیه ووظایف آن آشنا کنیم خوشحالیم که ماراتاپایان مقاله همراهی کرده اید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا