آگهی های اخیر

دندانپزشکی و آشنایی با خدمات

دندانپزشکی و آشنایی با خدمات

آشنایی با دندانپزشکی

همه افرادی جامعه برای داشتن لبخند زیبا و همراه بادندان های سالم نیاز به خدمات و درمان های دندان پزشکی دارند. برای داشتن دندان های سالم شما به مراقبت های مداوم و همیشگی از دندان نیاز دارید. زیبایی،سالم بودن و یکدست بودن دندان ها به یک لبخند زیبا ختم میشود که میتواند تاثیر زیادی روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد بگذارد .

بعضی از افراد ذاتا دندان‌های سالم و زیبایی دارند و به دلیل مراقبت‌های مداومی که انجام میدهند، دندان‌های آنها هیچ مشکلی ندارد. اما پوسیدگی ، جرم دندان ، نامرتب‌بودن دندان‌ها ، عفونت‌های دندان و لثه و موارد بسیار دیگر، همگی به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارد.

هدف دندان پزشکی درمان و رفع مشکلات دهان ودندان نیست .امروزه باپیشرفت علم دندانپزشکی ،انواع خدمات زیبایی هم در کلینیک های دندان پزشکی نیز انجام میشود.که تنوع آن نیز بسیاربالاست .ازاین روخدمات دندانپزشکی رابه انواع مختلف ترمیمی ،زیبایی ودرمانی دسته بندی می کنند که درادامه بیشتر درموردشان صحبت خواهیم کرد.

خدمات دندانپزشکی شامل چه مواردی میشوند وچندنوع هستند ؟

همان طور که در توضیحات گفتیم برخی ازخدمات دندانپزشکی در کلینیک ها انجام میشود،در دسته خدمات درمانی وبرخی دیگر در دسته ترمیمی قرار میگیرند .از طرف دیگر افراد برای دریافت خدمات زیبایی به کلینیک دندان پزشکی  نیزمراجعه می کنند.

خدمات درمانی معمولا بادرد دندان ،پوسیدگی دندان ،جرم گرفتن دندان ،عفونت دندان ولثه ،عفونت ریشه ودیگر خدمات دندان پزشکی مورد نیاز است .درمان های دیگر ممکن است به دنبال آسیب جدی به دهان ،دندان وفک  مورد نیاز بیمارباشد.

خدمات زیبایی برای بهبود ظاهر فردانجام میشود مواردی مثل:سفیدکردن دندان ومرتب کردن آن ازمواردی است که در زمره خدمات زیبایی قرار میگیرد . باتوجه به این دسته بندی درادامه دقیق تر به انواع خدمات دندانپزشکی در نیک پیام میپردازیم .

دندانپزشک

دندانپزشک

خدمات ودرمان های دندانپزشکی ترمیمی

خطر پوسیدگی دندان ،بیماری لثه وازدست دادن دندان رامیتوان بارعایت بهداشت دهان ودندان وهمچنین با رعایت رژیم مناسب کم قند وکم اسید ومراجعه منظم ومداوم به دندانپزشک کاهش داد.

بخش عمده و حائز اهمیت انواع خدمات و درمانهای دندانپزشکی، شامل انواع روش‌های درمان دندان و رفع مشکلات لثه است. هر یک از این خدمات به دنبال درد دندان، شکستگی و پوسیدگی و موارد دیگر نیاز خواهد بود. مهم‌ترین گزینه‌های درمانی و ترمیمی در لیست خدمات دندانپزشکی شامل موارد زیر می‌شود:

معاینات دندانپزشکی

به‌صورت کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، مخصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی سالانه برای معاینات دندان به دندان‌پزشکی مراجعه کنید. در زمان مراجعه برای دریافت انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، متخصص دندان پزشکی با پرسیدن سوالات عمومی در خصوص شرایط دندان‌ها اطلاعات لازم را به دست می‌آورد.

سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب تک به تک بررسی می‌کند تا به دنبال مشکلاتی مثل: پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند.

در مواردی ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌سختی با چشم امکان‌پذیر باشد. بنابراین در این شرایط یکی از خدمات دندانپزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست. در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد.

جرم گیری وتمیز کردن دندان

یکی از انواع خدمات ودرمانهای دندانپزشکی ،جرم گیری وتمیزکردن دندان است .جرم گیری دندان شامل تمیز کردن دندان از مواد اضافی است .این مواد اضافی میتواند شامل :ذرات غذایاجرم سخت باشد .

جرم وپلاک از اصلی ترین عوامل بیماری های لثه است که ظاهری ناخوشایند به دندانها می دهد .به همین دلیل حتی در مواردی این دست از خدمات دندانپزشکی در دسته بندی خدمات زیبایی قرارمیگیرد . سپس دندانپزشک ، دندان‌های شما را با استفاده از یک برس چرخان و با خمیر پولیش تمیز میکند وجلا می‌دهد. این به درمان و پیشگیری از بروز بیماری لثه در آینده کمک می‌کند.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا